söndag 25 augusti 2013

Dag 1: Hur kunde vikten bli såhär?

Jag har egentligen varit överviktig i hela mitt liv, jag har väl helt enkelt haft den oturen.
Sen tänker jag inte bara sitta här och skriva att det bara är arv eller nått sånt.
Det är helt klart mitt fel att det blivit så här också.
Inte nog med att jag alltid varit överviktig, så har jag småätit också gärna godis eller liknande.
Nu i efterhand så ångrar jag varenda godisbit jag har tagit, men tyvärr slinker det ner en bit eller två ibland i alla fall. Så fort man hade några kronor löst i plånboken gick jag till kiosken eller affären och köpte mig en läsk eller en godisbit.
Sen räknade jag på detta här om dagen: Jag har gått upp ca 50 kg på bara 2 eller 3 år.
Den siffran är inte bra, tänk om jag kunde inse när jag vägde lite ovanför 90 kg att jag skulle börja leva sundare. Då kanske jag inte hade suttit och skrivit på denna blogg och väga nästan 150 kg.

Vet inte riktigt vad jag mer ska skriva under denna rubrik, men det kommer ett nytt inlägg imorgon.
Och  är det något jag har glömt, kommentera gärna och fråga!

//Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar