tisdag 27 augusti 2013

Dag 3: När kläderna inte längre passar

Ja, vad gör man egentligen då, jo man får köpa nya i en storlek större.
Men inte nog med att de förra ex byxorna gick sönder (vilket de ofta gör för mig eftersom att de slits ut) så kommer man till affärerna och hittar inga kläder som passar min stil och det resulterar ofta i att jag går i för små och trasiga kläder för jag hittar inga nya. Det finns ju faktiskt inte upp till min storlek i alla affärer.
Jag upplever att många kläder i min storlek sticker ut så mycket då de exempelvis är jätteblommiga eller har en massa volanger överallt. Och när jag tar på mig ett sånt plagg känner jag bara mig större än vanligt.

Detta var säkert en jätte osammanhängande text, men jag hoppas i alla fall att mitt budskap når fram!

//Hanna

2 kommentarer:

  1. Jag förstår inte varför kläder i stora storlekar i butikerna ska vara så "tantiga". Det är ju inte precis som att de enda som är överviktiga är äldre damer utan det är ju även yngre personer. Yngre vill ju oftast inte klä sig i kläder som ens mormor tycker känns "hippt".

    http://sarasviktigaresa.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker allvarligt talat att det borde finnas mer snygga kläder för ungdomar med större storlek på samma sätt som det finns kläder för de som har XXS...
      //Hanna

      Radera