tisdag 18 juni 2013

Jag försöker kämpa för det jag vill, men just nu får jag bara negativ feedback av de som känner mig. Det känns så klart väldigt jobbigt och tråkigt. Kommentarer jag får är att jag gör för lite.
Men att vara ute och springa/gymma innan frukost och sedan ett pass med gruppträning. Är det för lite på en dag????
Har inte tränat något idag men ska gå till ute gymmet senare idag tänkte jag.
Jag vill verkligen det här, för jag vill inte dö av fetma och sen begravas i en specialbyggt kista för feta/tunga personer!

//Hanna

10 kommentarer:

  1. Tänk på att varenda liten motionsgrej du gör, är antagligen mer än vad du gjort innan!! Tycker absolut inte att du verkar röra på dig för lite, då det antagligen är mer än vad du gjort innan som sagt!! Glöm inte att lyssna på din kropp och låta den återhämta sig!! Stressa dig inte ner i vikt, ta det i din takt och som DU känner!!! Styrke kramar till dig!! Jag tror på dig!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kämpar på och försöker göra någonting varje dag, var precis som det står i dagens inlägg precis ute på en rask promenad/joggning. Jag ska försöka göra allt för att nå mina mål.
      Men tack så mycket för kommentaren, det värmer verkligen!!! :D

      Radera
  2. Hejdär, en ung tjej här som precis som samma problem som dig, jag bloggar också om det :) Du får jättegärna kontakta mig! är alltid lättare att vara två! Starkt av dig att bestämma dig. Kram! lyckligaidioten@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi skulle gärna kunna hålla kontakt. Håller helt med om att det är lättare att vara 2, för då kan man peppa varandra.
      Jag hoppas att det går bra med dina mål också. Men håll utkik i din mail så kommer nog ett mail från mig snart! :)

      Radera
  3. Haha, blev lite galet i förra kommentaren! en ung tjej här som har precis samma problem som dig, skulle det ju stå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag förstår. Det blir lätt fel när man skriver! ;)

      Radera
  4. Hej tjejen jag känner igen mig i det du skriver, jag fyllde 20 för några dagar sedan väger 10 kg mindre en dig och är 15cm kortare så vi har rätt lika utgångspunkt du och jag.
    Hoppas du fortfarande är i gång och kämpar om du vill så får du gärna hänga med i mitt kommaiformprojekt som startar den 24/6 men man kan hoppa in närhelst man vill, vi är 2 stora tjejer som kör ett eget biggest men bjudit in alla men vi som håller i det jag och R är båda i min storlek och man behöver inte uppge vikt om man inte vill.

    halsovinst.wordpress.com finns jag på men det är svårt att kommentera med det på blogger men länkar från blogger, titta in och kämpa med oss :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst, ta den infon jag har på min blogg med vikt och grejer och använd i din/eran blogg. Det är klart att jag vill vara med och kämpa! Länka gärna till min blogg också så jag får lite fler läsare här också! :)

      Radera
  5. Hej Hanna, för en del fungerar det ibland att göra radikala förändringar på en gång, men för det mesta och för de flesta fungerar det bättre att göra gradvisa förändringar - även när det gäller träning och hälsa. Att börja träna från att ha rört på sig väldigt lite är en stor omställning för kroppen (och mentalt). Att ta det i små steg - till exempel att göra NÅN sak 3-5 dagar i veckan kan vara ett jättebra första steg när det gäller att komma igång och träna och gå ner i vikt. Kroppen behöver också vila för att återhämta sig, bygga upp muskelmassa, för att leder ska kunna anpassa sig för det nya mm. Försök att känna efter vad som fungerar för DIG och vad DU behöver. Vissa dagar behöver du kanske vila helt. Eller så funkar det bra för dig att röra på dig vid flera tillfällen samma dag och bara ha någon enstaka dag i veckan som ren vilodag. Det kan bara du själv känna och avgöra.

    Det är lätt att bli besviken på människor i ens närhet när man behöver och vill ha deras stöd - särskilt som i ditt fall när du dessutom så väl förtjänar det! När människor runtomkring oss säger sådana där saker så säger det egentligen mer om DEM än om vad det är DU gör. Kanske är det personer som ofta har en negativ syn på livet och det som sker runtomkring dem? Många gånger kan människor runt oss reagera negativt när vi påbörjar en förändring, även om det är något som vi själva trodde att de skulle tycka vara positivt. För de flesta människor är förändring i någon mån alltid jobbigt. Människorna runt dig är vana vid att du beter dig och agerar på ett visst sätt. Om du nu börjar förändra det, så kanske det påverkar deras egen bekvämlighetszon? Eller så kanske de själva blir påminda om saker som de vill och vet att de borde förändra men just nu inte förmår. Då är det enklare att klanka ner på den som lyckas påbörja en förändring. Eller så kanske de faktiskt menar väl, fast att det bara kommer ut på ett "dåligt" sätt? Det kan finnas en mängd olika orsaker till att du får den negativa feedback som du får. Det viktiga är att du kommer ihåg att det handlar mer om den personen som säger det, än vad det säger om dig!

    Det viktiga för dig är att du känner efter vad du behöver, vilken träningsfrekvens och takt som fungerar för dig just nu och provar dig fram utifrån dig själv. Och ta hjälp - kanske här i bloggosfären, läs på om träning (och vila!) med mera. Du är på rätt spår tjejen - kanske blir det en resa då du både får jobba med motion för kroppen OCH mental motståndskraft mot de negativa feedbackarna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tog lite tid att komma igenom denna långa kommentar, men samtidigt håller jag med i vad som står i den. I slutändan är det ju jag som bestämmer vad jag ska göra med mitt liv, och inte alla andra. Jag ska träna för min skull!

      Men tack för din fina och förklarande kommentar!

      //Hanna

      Radera